سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*
*
*
*
*
*
*
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاوم سازی روح و جسم - ام بـــــــی ام تــــــــــو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق، نانخور خدایند . لذا محبوب ترینِ خلق نزد خدا، کسی است که به نانخوران خدا سودی رساند وخانواده ای را شادمان کند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ام بـــــــی ام تــــــــــو
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

      چگونه روح و جسم مان را مقاوم سازیم ؟ 

    عواملی همچون پیگیری کار ، ورزش ، مبارزه با نفس و نظم در زندگی در مقاوم سازی روح و جسم مان موثر است . در اینجا قصد دارم به عوامل دیگری در رابطه با این موضوع اشاره کنم .

    1. قناعت طبع : نکته مهم در ریشه دار شدن ، داشتن قناعت طبع است که به این معنی نیست که زندگی مادی را رها کنیم و یا اینکه دائم به دنبال جمع آوری اموال باشیم . برای به اعتدال رسیدن و از افراط و تفریط دوری گزیدن و به طور کلی برای رفع نیازها ، باید ثروت در اختیار داشت . طبعا این نیازها نیز رو به فزونی است . به طوری که با برآورده شدن نیازی ، نیازهای دیگر خود به خود فرا میرسند و آدم تلاشگر باید با کوشش آنها را نیز برآورده ساخته و به مکان بالاتری دست یابد .

    2.تغذیه مناسب : غذایی که آدمی برای بقا به آن نیاز دارد هر چه طبیعی تر باشد راحت تر هضم میشود و هرچه بیشتر به سمت غیرطبیعی و شیمیایی میل کند ، اثرات سویی بر روی بدن می گذارد . تغذیه مناسب بر روی جسم اثر مناسب می گذارد و روح را نیز شاداب تر میکند،به طوری که گفته میشود اگر آدمی بداند از چه نوع خوراکی استفاده کند عمر طولانی همراه با جوانی طولانی پیدا خواهد کرد .

    3.فراگیری تخصص : در همه اعصار گذشته نیز افراد متخصص همواره مورد احترام و تکریم بوده اند.حال این تخصص می توانست در امر کشاورزی و ساختن شمشیر و در نجوم و یا در علم پزشکی باشد .بنابراین وقتی در 100ها سال پیش اینگونه تخصصها به آدمیان وجهه ای بخشیده است ، اکنون که در قرن 21 هستیم آدمهای فاقد تخصص ، راهی جز بردگی در انتظارشان نیست . البته تخصص فقط در داشتن مدارک علمی خلاصه نمی شود و چه بسا صنعتگران فاقد مدارک کلاسیک در حرفه و فن خود استاد هستند.هزاران نقاش ،موسیقیدان،هنرمند،نویسنده و سایرین میتوانند از همین ویژگی برخوردار باشند.البته فراگیری هر تخصص به زحمت و کار و تلاش شبانه روزی احتیاج دارد،و بررسی زندگی انسانهای مخترع و مکتشف ،نویسندگان ماندگار تاریخ و یا شجاعان صحنه های نبرد ،همه و همه در اثر کار و تلاش پیگیر به نقاط برجسته ای دست یافته اند و تبدیل به آدمهای قوی و کاردان شده اند و سایر انسانها همواره به آنها تاسی می کنند .

    4.فراگیری زبان خارجه: گفته میشود جهان به دهکده ای کوچک و مرتبط تبدیل شده است . در این دهکده برای ایجاد ارتباط و فراگیری علوم و فنون و سایر دستاوردهای دیگر ،ناگزیر از دانستن یک زبان بین المللی هستیم. می طلبد که افراد بر این مورد نیز فایق آیند که راهی است برای رهایی.چون در این جهان چند میلیاردی باید از این خوان گسترده علمی ، هرکس به فراخور استعداد خود توشه ای برچیند و تنها برای جذب دستاوردها و تجارب دیگر ملل ، دانستن زبانهای بین المللی لازم است . بنابراین راه ریشه داری و مقاومت در مقابل هجوم نیز از منظری به فراگیری زبان و احاطه بر آن می گذرد .

    5.فرایض مذهبی: ایجاد و برقراری یک رابطه روحانی با خالق از طریق انجام فرایض دینی باعث خرسندی و آرامش آدمی میشود .به طوری که خود دعا نه تنها انسان را تقویت میکند بلکه روحیه یاس و ناامیدی را از دل آدمی دور میکند . وقتی در تنهایی او را میخواهیم و از او مدد می طلبیم نیرو و انرژی نهفته ای در ما زنده میشود و همه کائنات به سمت ما انرژی می فرستند و این انرژیهای مثبت ،زندگی آدمی را دگرگون می سازند . پس این نیروی عظیم را دریابیم و خود را از آن تهی نسازیم . با او باشیم ، همدل بر مبنای فطرت آدمیان زندگی کنیم تا بارور و ریشه دار شویم .

     

    6.کامپیوتر و اینترنت: در دهکده جهانی کامپیوتر توانسته است ارتباطات را نزدیک و نزدیکتر سازد و از طریق اینترنت تمام سلولهای دهکده به این شبکه ارتباطی جهانی وصل شده اند و مانند رشته های اعصاب که در سراسر بدن وظیفه انتقال را به عهده دارند ، در جهانی بیرون از بدن ، این اینترنت است که رشته اعصاب جهان به شمار میرود و گستردگی آن واقعا به سرعت باد در همه نقاط پراکنده میشود . وقتی تمام نشریات جهان ، تمام کتب منتشر شده ، تمام نقاط دیدنی ، تمام اطلاعات تجاری ، سیاسی،نظامی،اقتصادی،فرهنگی را با یک کلیک زدن می یابی ، عظمت آن را در می یابی . و بیجا نیست که سالها پیش سازمان ملل اعلام کرده که از سال 2000 به بعد افرادی که نمی توانند با کامپیوتر کار کنند بی سواد هستند . زبان ارتباطی کامپیوتر جهان ،اینترنت است که باید به این رشته چنگ زد .هرچند در آن انحرافاتی نیز باشد . ولی نمی توان به علت سو استفاده از شمشیر آن را به دست نگرفت.

    7.داشتن روابط عمومی مناسب: در زندگی اجتماعی داشتن روابط فی مابین انسانها از اولویتهای اساسی است . واضحتر آنکه چون انسانها اجتماعی زندگی میکنند بنابراین باید با یکدیگر رابطه داشته باشند و این ایجاد رابطه به تعبیری راهگشای ترقی میان آدمیان است . در کشورهای پیشرفته احزاب و دیگر تشکلهای غیرحزبی را افرادی تشکیل میدهند که دارای روابط عمومی عالی هستند . روابط عمومی بالا ، نقاط قوت و مثبت فرد را واضحتر به نمایش می گذارد ، و چه بسا فردی که دارای خصلتهای رهبری و مدیریتی خوبی نیز هست به علت فقدان خونگرمی و عدم ایجاد رابطه ، هرگز نتواند پتانسیلهای خود را به منصه ظهور برساند . ولی افرادی که از چنین ویژگیهایی به صورت قوی برخوردار باشند و حتی دارای یک مدیریت متوسط اما رابطه قوی باشند ، به سرعت رشد و پیشرفت می کنند .

    8.مثبت انگاری ذهنی: پرورش ذهن به سمت مثبت گرایی از ویژگیهای مهم دست یازیدن به زندگی بهتر است . باید دانست فکر مثبت تن آدمی را نیز بسوی سلامت بیشتر رهنمون می سازد . افکار پوچ و منفی بیماری زا هستند . اثر ذهن مثبت به قدری تعیین کننده است که حتی میزان طول عمر آدمی تا حدودی به آن بستگی دارد . تحقیقات به عمل آمده از مردم قبیله ای که با دیگران رابطه ای نداشتند و دارای عمر بیش از 100 سال بوده اند نشان داده است زمانی که با قبایل دیگر که متوسط عمر 70 ساله داشته اند رابطه برقرار می کنند ، آنها نیز به این باور میرسند که عمر متوسط حدود 70 سال است و بدون اینکه هیچ پارامتری در زندگی آنها تغییر یابد ،در اثر این باور و ذهنیت به عمر متوسط 70 ساله میرسند و شروع به مردن می کنند .

    بنابراین تقویت ذهن به سمت مثبت نگریستن ، آدمی را وادار می کند که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند و خود را قویتر احساس کند و همین مساله باعث پیروزی بر ناکامی های روزمره می شود . 

     



    الــــــــــــکـس ::: شنبه 87/2/14::: ساعت 4:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    Google


    در کل اینترنت
    در این سایت

    دریافت کد

     

    کد دوکاره جستجو گر گوگل

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 34
    کل بازدید :103080
    این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید
    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    سفارش تبلیغ
    سفارش تبلیغ
    Click Here To Navigate
    سفارش تبلیغ
    --------------------------------------------------------------------------------
    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ام بـــــــی ام تــــــــــو

    >>لوگوی دوستان<<
    سفارش تبلیغ
    سفارش تبلیغ

    من یک به دنبال با سن با کد شهر
    تا

    p.d

    -----------------------------------------------------


    Javascripts


    >>موسیقی وبلاگ<<
    ">
    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<